Lifestyle

Bosbessen-Banaan-Chiapudding (vegan)

Voor dit recept heb je niet veel nodig, maar je kunt oneindig variëren met verschillende ingrediënten. Laat je inspireren! Dit kun je eten als ontbijt of middagsnack.

Bosbessen-Banaan-Chiapudding

Wat heb je nodig?

  • 3 eetlepels chiazaden
  • Amandelmelk
  • Havervlokken
  • 1 banaan
  • Blauwe bessen (of andere bessen)
  • 1 eetlepel Ahornsiroop
  • Optioneel: voeg cacaopoeder voor een chocoladepudding, kokosrasp en/of amandelen toe.

Wat ga je doen?

  • Voeg 3 eetlepels chiazaden in een kom of glas zoals op de foto.
  • Voeg de amandelmelk toe. De chiazaden moeten volledig in de amandelmelk drijven.
  • Laat dit 3-5 minuten zitten en roer tussendoor. Dit moet een gelei achtig mengsel worden.
  • Voeg daarna 1 grote handvol hele havervlokken toe. Misschien moet je iets meer amandelmelk toevoegen. De havervlokken moeten ook hier zoveel mogelijk in de amandelmelk drijven, zodat de havervlokken zacht kunnen worden.
  • Snijdt de banaan in stukjes en was de blauwe bessen met water.
  • Roer ondertussen het mengsel nog even goed door elkaar en voeg 1 eetlepel ahornsiroop toe (is optioneel).
  • Voeg als laatst het fruit toe.
  • Kies ervoor om het zo mee te nemen of roer het fruit meteen door de pudding en het is klaar om te eten!

Tip: je kunt ook de havervlokken weglaten, dan krijg je nog meer de substantie van pudding. Ik heb de havervlokken toegevoegd, omdat het dan meer vult.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *